به نام ایزد یکتا

آلفاادورتایزینگ

آلفاادورتایزینگ

ایمیل مارکتینگ به زبان ساده یعنی این که بتوانید با ارسال ایمیل مخاطب

یا مشتری جدید به دست آورید یا از این راه بفروشید و درآمدتان را افزایش دهید.

نکته مهمی که خوب است همین ابتدا بدانید، این است که ایمیل مارکتینگ

فقط ارسال انبوه ایمیل به هزاران نفر نیست، شما می‌توانید از انواع استراتژی‌ها

و تکنیک‌ها استفاده کنید که همه آنها در بستر ایمیل اتفاق می‌افتد.

به استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مشتریان

جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود. محتوای پیام

شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها

و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.

شما در هر مرحله

شما در هر مرحله از استراتژی خود همانند برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به خرید،

وفادارسازی، حفظ مشتریان و… می‌توانید سراغ بازاریابی ایمیلی بروید.

استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از

آنها بی‌خبر هستیم و نمی‌توانیم به درستی از آن سود ببریم.
با این اوصاف به نظر می‌رسد پیش از شروع هر موضوعی باید ابتدا به

تاریخچه ایمیل مارکتینگ بپردازیم و با چه هدفی شکل گرفته است.

بعد از اطلاع از مباحث مقدماتی است که می‌توانید قسمت‌های پیشرفته

و حرفه‌ای این شیوه از مارکتینگ را به خوبی پیاده سازی کنید.

گری توئرک اولین کسی است که 41 سال پیش توانست ایمیلی را به صورت انبوه برای 400

نفر از مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال

(DEC) ارسال کند و فروش 13 میلیون دلاری را رقم بزند. بعد از این اتفاق او را پدر اسپم

دنیا نامیدند. اما خود او معتقد بود چون ایمیلش را به صورت هدفمند

برای مخاطبان هدف ارسال کرده ایمیل است باید

پدر ایمیل مارکتینگ دنیا را به او بدهند.
حد فاصل سال‌های 1990 تا 2000 با فراگیر شدن استفاده از اینترنت،

سبک زندگی و کاری مردم

دستخوش تغییرات زیادی شد. در همین راستا

Hotmail به عنوان اولین سرویس ایمیل تحت وب فعالیت خود را به صورت

رایگان شروع کرد تا بازاریابان بتوانند از ظرفیت‌های آن

در راستای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند و هزینه‌های بازاریابی مستقیم حضوری یا تلفنی را کاهش دهند.

 آلفا ادورتایزینگ
ایمیل مارکتینگ


کم کم بازاریابی ایمیلی به نقطه‌ای رسید

که

پیام‌های انبوه باید حتما به صندوق دریافتی

(Inbox) مخاطبان هدف ارسال می‌شد. مرتبط نبودن موضوع محتوای تبلیغاتی و

آزار دهنده، زمان ارسال و… از جمله مواردی بود

که در صورت رعایت نکردن آنها، ایمیل‌ها به spam می‌رفتند.
اما از سال 2010 به بعد بازاریابی با وارد فاز جدیدی شد و قواعد بازی کاملا تغییر کرد.

از یک سو سخت‌گیری‌های صورت گرفته در ارسال ایمیل گروهی ، بررسی

محتوای ایمیل‌ها، ارزان‌بودن آن نسبت به روش‌های دیگر، فراگیر شدن استفاده

از گوشی‌های هوشمند، اقبال کاربران به استفاده از و ظهور شبکه‌های اجتماعی از طرف دیگر، شرایط را برای

استفاده از سخت‌تر از گذشته کرده بود.
اما کم‌کم از سال 2013 به بعد خیلی‌ها متوجه شدند چطور باید به صورت حرفه‌ای از این روش استفاده می‌کنند. استفاده از محتوای مناسب و مبتنی بر نیاز و علاقه کاربران، به کارگیری نرم افزارهای حرفه‌ای، یکپارچه‌سازی ایمیل با سیستم‌های مدیریت محتوا، استفاده از سیستم‌های اتوماسیون مارکیتنگ، بخش‌بندی مشتریان و ارائه پیشنهادات جذاب شد مخاطبان هدف بیش از پیش درگیر ایمیل‌های دریافتی شوند.