به نام ایزد یکتا

آلفاادورتایزینگ

آلفاادورتایزینگ

قبل از هر توضیحی باید نکته مهمی را درمورداین تبلیغات برایتان شرح دهیم.

اصطلاح تبلیغاتی می‌گویند که در سالن‌های مخصوص نمایش تئاتر یا فیلم پخش می‌شوند.

در زبان فارسی این دسته از تبلیغات به تبلیغات در تئاتر ترجمه شده‌اند اما در باطن،

هویت یکسانی با همان تبلیغات در سالن‌های تئاتر دارند.
حال، به سراغ تعریف تبلیغات در تئاتر می‌رویم. همان‌طور که از نامش پیدا است،

تبلیغات در تئاتر همان تبلیغات کوتاهی هستند که قبل از شروع فیلم و تیزر سایر فیلم‌ها

پخش می‌شوند. این تبلیغات همزمان با ورود تماشاگران به سالن، پیدا کردن

صندلی‌هایشان و مستقر شدن در جاهایشان پخش می‌شوند. این تبلیغات

در جلب توجه حداکثری مخاطبان موثرند زیرا زمانی پخش می‌شوند

که تماشاگران با تمرکز بالا آماده تماشای فیلم هستند.

مدت زمان این تبلیغات معمولا ۱۵ تا ۳۰ است اما گاهی اوقات تا ۶۰ ثانیه هم طول می‌کشند. زمانی که نوبت به طراحی محتوای تبلیغات می‌رسد، ۲ گزینه روی میز است. تبلیغاتچی‌ها هم می‌توانند از یک تصویر ساکن و واحد به همراه موسیقی یا صدای راوی استفاده کنند و هم می‌توانند یک محتوای متحرک مانند محتوای تبلیغات تلویزیونی بسازند. ضمنا، هم شرکت‌های دولتی و هم شرکت‌های خصوصی می‌توانند از این تبلیغات بهره ببرند.

تبلیغات

تبلیغات تئاتری می‌توانند هم قبل از شروع یک فیلم معروف و پرفروش

و هم قبل از شروع یک فیلم هنری کم هزینه پخش شوند. تماشاگران

سینما طیف گسترده‌ای از جمعیت‌شناسی را در برمی‌گیرند، بنابراین بهتر است

در هنگام طراحی کمپین تبلیغاتی، مخاطبان هدف خود را انتخاب و مشخص کنید.

به طور کلی، تبلیغات ارتباط تنگاتنگی با جمعیت‌شناسی‌های خاص دارند. اگر بدانید

که کدام گروه جمعیتی مایل به تماشای کدام فیلم‌ها هستند، می‌توانید

تبلیغاتتان را برای مشتریان بالقوه‌ آینده‌تان، اکران کنید.
شما می‌توانید تمام سالن‌های نمایش یک سینما را برای تبلیغاتتان رزرو کنید

یا با انتخاب یک جایگرین مقرون به صرفه، تعداد سالن‌ها را کاهش دهید.

اول گام شما بعد از اجاره سالن آن است که مدت زمان اکران تبلیغاتتان را مشخص نمایید.

شما می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی را به مدت چند روز یا چند

هفته متوالی در سالن‌های سینما نمایش دهید.
مزایای تبلیغات در تئاتر
سالن‌های تئاتر هم مانند سایر مکان‌های تبلیغاتی دیگر، مزایا و معایبی دارند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع تبلیغات که با احساسات مخاطبان سر و کار دارد

و کمتر کسی به آن توجه می‌کند، رضایت کامل و حال مناسب افراد در

هنگام پخش این تبلیغات است. برخلاف بسیاری از تبلیغات محیطی که

در خیابان‌ها، اماکن آموزشی و تفریحی اکران می‌شوند و نیازمند توقف و

توجه عابران هستند، اشخاص با رضایت در سالن‌های تئاتر حاضر می‌شوند

و در طول

و در طول تماشای تبلیغات شرایط فیزیکی مناسب و راحتی دارند.

همین نکته جزئی، میزان اثرگذاری تبلیغاتتان را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای این تبلیغات، شناسایی مخاطب هدف و جذب آن است.

شما می‌توانید این کار را با تمرکز کمپین‌های تبلیغاتی‌تان بر روی فیلم‌هایی انجام دهید

که درصد زیادی از تماشاگران آن‌ها جزو مخاطبان هدف شما هستند. اکران تبلیغات

در سینماهای بزرگی که ظرفیت زیادی دارند، به شما این اطمینان را می‌دهد

که تبلیغاتتان دیده می‌شوند و مورد استقبال قرار می‌گیرند.
مزیت بعدی این نوع تبلیغات، دسترسی تبلیغ کننده به مخاطبان در طول نمایش تبلیغات است.

بسیاری از مخاطبان به هنگام تبلیغات تلویزیونی از جایشان بلند می‌شوند

و به کارهایشان می‌رسند یا بدون توجه از کنار بیلبوردهای سطح شهر عبور می‌کنند

اما تبلیغات در تئاتر اینگونه نیست. تصور کنید که ناگهان تبلیغ یک

برند بر روی پرده ظاهر می‌شود. آیا مخاطب سرش را بر می‌گرداند یا از جایش بلند می‌شود؟

خیر، حتی توجه بسیاری از مخاطبان به این تبلیغ جلب می‌شود

و از روی کنجکاوی آن را تا آخر نگاه می‌کنند.
از جمله مزایای تبلیغات در تئاتر آن است که می‌تواند به دفعات

و اَشکال مختلف به مخاطبان نمایش داده و بیشتر در ذهن آن‌ها حک شود.

علاوه بر تبلیغات پیش از فیلم، شما می‌توانید تبلیغات خود

را روی بلیت‌های سینما و بسته‌های خوراکی مثل پاپ کورن چاپ کنید.

تبلیغات تئاتر چیست؟ آلفاادورتایزینگ