به نام ایزد یکتا

آلفاادورتایزینگ

آلفاادورتایزینگ

یعنی پرداخت به ازای هر کلیک است و به همین دلیل این نوع تبلیغات کلیکی نامیده می‌شود؛

به عنوان مثال تبلیغات گوگل ادز هم از نوع تبلیغات کلیکی به حساب می‌آید که مخاطب با کلیک

بر روی لینک شما یک هزینه برای شما انداخته و از حساب شما مقداری کسر می‌شود.

ممکن است اگر شما آشنایی با حوزه دیجیتال مارکتینگ نداشته باشید،

واژه‌ای مثل CPC هم به گوش شما خورده باشد؛ اما این نکته را فراموش نکنید

که PPC با CPC با هم یکی نیست و به لحاظ معنایی با هم تفاوت دارند

که در مطلبی جداگانه به آن خواهیم

پرداخت.

در بازاریابی کلیکی یا PPC بعضی از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی برای استفاده از تبلیغات حمایت شده

در موتورهای جستجو یا یک سایت هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.

به عنوان مثال هنگامی که کسی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند، صفحه

نتایج لیستی از صفحات وب مرتبط را نمایش خواهد داد.

اغلب صفحات موجود در این لیست‌ها از طریق الگوریتم و استانداردهای

موتور‌های جستجو جمع‌آوری شده و بهترین نتایج به شما نشان داده می‌شود.

در مواردی ممکن است در قسمت بالای صفحه نتایج بعضی از صفحات وب را مشاهده کنید

که در ابتدای آن‌ها نشانه Ad

وجود دارد. این صفحات وب سایت‌های تبلیغاتی هستند و این رتبه فقط به کسانی

که هزینه آن را پرداخت کرده باشند داده می‌شود.

این جایگاه و قرارگیری در ابتدای صفحه نتایج، همان چیزی است که اغلب کسب‌وکارها به دنبال آن هستند.

اما تنها کسانی که هزینه بیشتری صرف کنند در آن جایگاه قرار می‌گیرند. در واقع موتورهای جستجو با قرار دادن این صفحات در اولین و آخرین قسمت‌های صفحه نتایج، شرایطی را فراهم می‌کنند

که کاربران روی آن سایت‌ها بیشتر کلیک کنند. کسب‌وکارها نیز برای جلب مشتری بیشتر همیشه تمایل دارند

وب سایت‌هایشان را در کانون توجه بگذارند و رتبه بالایی را در نتایج جستجو داشته باشند.

بازاریابی تبلیغات کلیکی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

اکنون که با بازاریابی کلیکی آشنا شده‌اید ممکن است تصور کنید که این نوع بازاریابی کلیکی

فقط برای مشاغل بزرگ و شرکت‌هایی با سرمایه چند میلیون دلاری مناسب است. اما نکته جالبی که وجود دارد این است که مشاغلی با بودجه تبلیغاتی بیشتر هیچ مانعی برای مشاغل کوچک‌تر نمی‌شوند. مشاغلی که می‌توانند به خوبی حوزه خود را به دست بگیرند و یک محصول یا خدمات منحصر به فرد و خاص را ارائه دهند، می‌توانند با بودجه محدودتری از تبلیغات پشتیبانی شده استفاده نمایند.

اما مشاغل و کسب‌وکار‌ها تنها گروهی نیستند که می‌توانند از بازاریابی کلیکی استفاده کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس فنی هم می‌توانند برای بهبود بازاریابی مجموعه خود، برای لیست‌های تبلیغاتی اقدام کنند. علاوه‌بر این کسانی که خدمات تخصصی مثل کلینیک‌های پزشکی یا دندانپزشکی یا متخصصان تغذیه و … ارائه می‌دهند، می‌توانند از بازاریابی تبلیغات کلیکی استفاده کنند.

تبلیغات کلیکی آلفاادورتایزینگ